понеделник, 18 март 2013 г.

BUILT TO LAST: 100 БРОЯ СПИСАНИЕ ПРО-РОК

Ще бъда кратък. Списание Про-РОК този месец издава своя стотен брой. Списанието, което чета от 10 години (т.е половината от съзнателния ми живот) и в което пиша от почти 6. Сигурно ще е клиширано, ако кажа, че буквално съм израснал с него, но това е простичката истина.
 
Сто броя не са малко, не са и чак толкова много, но на фона на действителността в кенефа, който някои все още имат овчедушието да възпяват като "мила родино" и в който живеем, това е добро постижение. А и се сети колко независими списания у нас могат да се похвалят с това. Не съм съвсем сигурен, обаче в главата ми се върти една цифра, която много прилича на 0.

Защо точно ние стигнахме дотук, а не някой друг? Честно, не е лесно да си отговориш на това. Сигурно защото си вярваме, но без да се приемаме твърде насериозно. Защото си имаме нещо наше, зад което всички стоим на 100%, независимо от компромисите, които понякога ни се налага да правим дори със самите себе си. Не сме защитавали чужди интереси и не ни е движила идеята да сме опозиция на който и да е - по-скоро през годините имаше някакви опити на някакви хора да бъдат наша опозиция, но къде са те сега?

Може би ключът е просто това, че всички ние приемаме Про-РОК като част от живота си. Не като хоби, не като нещо, с което се занимаваш само тогава, когато нямаш какво друго да правиш. Сигурен съм, че ако на който и да е от нас му вземеш крайните срокове, мрънкането на главния редактор, напрежението и няколкото дни в месеца, в които му се налага да пише до 8 сутринта, както Стифф беше казал, ще получиш някакъв непълноценен индивид. Той казва също, че Про-РОК е и кауза, но това е доста непълно. Той е, да, точно така, начин на живот. Отношение, ако ти харесва повече. Защото сред нас има всякакви - студенти, мениджъри, бачкатори, безделници (Торден), тийнове, горди бащи, застаряващи чичаци (хе-хе!), хора с различно ...ъъъъ... социално и каквото там друго има положение, обаче има едно нещо нещо, което ни прави абсолютно равни един на друг и това е Про-РОК и отдадеността ни към него. В случая нищо друго няма значение.

Не знам дали някой от нас се е надявал да се задържим 12 години наоколо, но с хората, които стоят зад всичко това, мога да си позволя дързостта да вярвам, че списанието наистина oтговаря на заглавието на това, което четеш сега. Все пак надживяхме и преживяхме много и сигурен съм, ще преживеем и надживеем още.

Честит стотен брой на единственото списание за метъл в България. Време е да празнуваме!




5 коментара:

  1. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
  2. И аз ще бъда кратка...уж. Честито и огромен респект за внушителното количество работа, свършена през годините! Продължавайте да растете и да препускате напред с рогата, но не напук на хейтърите и мрънкащите, вечно недоволни критици, а заради нас, невъзможно готините ви читатели (ха-ха) и заради самите себе си. О, и поздрави от госпожата ми по история, която вече втори път ме хваща с праведно книжле в ръцете, но все пак ме оставя да мина между капките. Е, успех занапред и дано списанието ви се отблагодарява подобаващо за жертваните кръв, пот, време и усилия!

    ОтговорИзтриване
  3. Сто броя е нещо гигантско, така че просто свалям шапка.

    П.С. Дай някакъв контакт, че искам да те питам нещо.

    ОтговорИзтриване
  4. Благодаря на всички за пожеланията - иначе това с четенето през часовете и аз съм го минал, хе-хе. Наздраве!

    @ Стефан - пишу тук: anton@pro-rock.net!

    ОтговорИзтриване
  5. Здравейте пичове, ъ-ъ-ъ връзкари де Ха хааааа! Напрво ме разбивате!
    И това с усилвателя на Ritchie Ха Ха Ха. Дест минути се хилих като дива маймуна. Ама то е така като влезеш в кабинета на dr. Stiffenstein.
    ЧЕСТИТ 100ТЕН БРОЙ !!!
    Да сте здрави и силни.
    Много се радвам на целия екип щото сте пичове Ха Ха.
    Позравявам Ви за начина, по кйото решихте да отбележите стотния брой - бързи разрези ( ха-ха )на броевете и то какви ( и тук се забавлявах много ).
    Поздрави и за рубриката виртуален бар, която ме накара да се почувствам всякаш и аз съм на масата сред Вас. Много е готино! Очаквам следващото ъ-ъ-ъ заБирване хе-хе.
    Абе изобщо преливам от яко настроение. И то е заради всички Вас, които се грижите това списание да съществува толкова години. Ами че то си е направо като Кръвно братство - история на любиииииимата ни музика Ха ХААААА.

    Трябва да Ви благодаря и за това, че винаги във всеки брой откривам по някоя яка група, на която да се кефя и да обръщам внимание по - често. Например Guapo - те са по - твърд вариант на Nik Bartchs Ronin OOOOHH YES! А пък сега се кефя на Long Call Distance.Няма нищо по - хубаво от това да зарибиш някой за яката музика!

    Продължавайте да се движите по ръба между сериозното и шегата.
    Наздраве!

    ОтговорИзтриване